Het wolkje van geluk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Georgio - WaarBenJij.nu Het wolkje van geluk - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Georgio - WaarBenJij.nu

Het wolkje van geluk

Blijf op de hoogte en volg Georgio

16 December 2013 | Suriname, Paramaribo

De afgelopen week begon ik aan het afbouwen van mijn 2,5 maand stage. De afgelopen 2,5 maand heb ik mij bezig gehouden met het trainen van jongeren in social skills. Een zeer bijzondere ervaring waar ik met veel trots op terug kijk. Als professional heb ik ervoor gekozen mijn stage elders te vervolgen, de reden daarvan ligt ergens in het midden van een professional zijn en persoonlijke keuzes. Donderdag a.s. neem ik afscheid van het team waar ik de afgelopen periode intensief mee heb samengewerkt.

Update van de afgelopen week.
Maandag en dinsdag ben ik bezig geweest met het voorbereiden van de trainingen en het netjes file van alle programma’s die ik samen met Sherany en Eva heb gemaakt. Woensdag heb ik sociale vaardigheidstraining met één van de groepen afgesloten. De jongeren kregen een certificaat waarop staat in welke social skills ze getraind zijn. Aan het eind van de les heb ik afscheid genomen van deze groep. Donderdag heb ik de laatste training gegeven aan de tweede groep, aan het eind van de les heb ik ook van deze jongens afscheid genomen.

Donderdagavond ben ik weer eens keihard uitgegaan. Mario en ik waren eerst uitgenodigd voor een surpriseparty van een groepje studenten die van de week weer terugvliegen naar Nederland, hun stage zit erop. Daar hebben we even gezeten, daarna zijn we met Armand naar Havana Lounge geweest, om een beetje aan onze salsa en merengue skills te werken. In de discotheek zijn we nog twee vriendinnen tegengekomen en een heleboel stagiaires die we kennen. Uiteindelijk hebben we de hele nacht met Marike en Sofie gehangen, goed gezellig.

Vrijdag hadden we jaarsluiting bij op mijn stageplek. Hier hebben we gegeten, het sinterklaasspel gespeeld en veel gelachen. Voor Mario en Xaverio was het de laatste dag dat zij nog werkzaam waren binnen het bedrijf. Dus het was ook zeker een klein afscheid voor ons.
Na het etentje zijn we naar huis gegaan, omkleden en zijn we de stad ingegaan. We hebben met Sherany, Eva, Mario en Xaverio gepoold bij Margaritas. Daarna kwamen we Martine tegen, een vriendin van Marike en Sofie, daarmee zijn we naar ’t Vat geweest om nog een salsa en merengue te dansen. Tussendoor nog even naar de waterkant geweest, heerlijk uitwaaien op de schutting. We wilde nog naar de africa bar, maar die club was helemaal leeg dus zijn we weer terug naar de waterkant gegaan. Daar hebben we nog zitten kletsen tot een uur of 4, daarna zijn we met zijn alle naar huis gegaan.

Zaterdag en zondag waren hele rustige dagen. Mario en ik waren in het studentenhuis van Sherany en Eva, daar hebben we ons weekendje doorgebracht. Hoogtepunt van het weekend was toch wel het troefcall toernooitje met Harry, Sjors, Sherany en Mario. Prima weekend. Zondag belde mijn neef Andy dat hij is Suriname was, ik helemaal in shock, goede verrassing ik ga vandaag met hem hangen. En van de week gaan we natuurlijk uit met zijn alle uit.

De feestdagen komen eraan, doe wat inkopen ofzo.
S/O naar papa en de broertjes. Mama op vakantie voor 7 weken wau, feestje ofzo. Andy hier, Zus komt, Nichtje komt, Ninchioo komt, Raisa komt, we gaan keihard 2014 in.
Trouwens draag deze hele week all stars ofzo man en anders draag je vans, serieus man.

Status: Op een wolkje van geluk, heerlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Georgio

Het weg kleuren van de dagen kan beginnen

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 8465

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 11 Augustus 2014

Stage

26 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Mira Ghana

03 Februari 2011 - 11 Augustus 2011

Toerist in eigen land

Landen bezocht: