Team Vieze - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Georgio - WaarBenJij.nu Team Vieze - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Georgio - WaarBenJij.nu

Team Vieze

Blijf op de hoogte en volg Georgio

02 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Weekupdate

Maandag was een vrije dag, in Suriname werd landelijk de onafhankelijkheid gevierd. Srefi Densi dag.
Dinsdag had ik op stage dus best een druk programma, de lessen voor zowel woensdag en donderdag moesten nog helemaal geschreven worden. Samen met Eva en Sherany hebben we het aan het eind van de dag toch voor elkaar gekregen. Maar het was wel de hele dag hard gaan, 9 tot 5 en we waren pas om 7 uur klaar. Achja soms moet je iets harder werken.

Woensdag en donderdag hebben we het uitgebreid over gevoelens gehad in de trainingen. Een hele leuke opdracht voor iedereen die interesse heeft in sociale vaardigheidstraining voor jongeren met en zonder beperking.
De opdracht is:
Gevoelens uiten
Doel: Bewust worden van emoties, bewust worden van handelen

Activiteit: De laatste keer dat ik

Situatie:
Er worden allemaal emoties op een briefje geschreven. De briefjes worden dichtgevouwen en gaan allemaal in een hoed of een bakje. Dan gaan we allemaal in de kring zitten. Het bakje begint dan bij de activiteitenbegeleider. Hij/zij neemt een briefje uit het bakje. Op het briefje staat dan “De laatste keer dat ik …(emotie) was”. De groep mag dan vragen stellen aan de gene die het briefje heeft gepakt. Als groep wil je vooral weten wat je toen voelde en wat je gedaan heb toen je je zo voelde. Verder kan je ook nog vertellen wat je de volgende keer anders wil doen.

Een variant is om op het briefje te schrijven welke emotie je zelden laat zien. Welke emotie verberg jij voor andere?
Dan schrijft iedereen zelf een briefje en als jou briefje uit het bakje gepakt wordt dan stelt de groep vragen aan je. De groep wil vooral weten waarom je die emotie niet laat zien en wat je dan wel laat zien.

Even een korte uitleg over hoe de activiteiten er ongeveer uitzien. Heel leuk om te doen. Past ook goed bij groepsdynamica.

De lessen zijn heel goed gegaan en zoals je uit de activiteit al kan halen is deze opdracht niet alleen voor mensen met een beperking. Je kunt het ook zeker met mensen zonder beperking uitvoeren.
Donderdagavond ben ik samen met Sherany, Xaverio, Eva en Mario naar Margaritas geweest. Daar hebben we gepoold en wat gedronken, we waren rond half 1 al goed gezellig dus we zijn naar Havana Lounge geweest. Het was weer eens een goede nacht. Veel gelachen, de hele nacht gedanst, helemaal goed. Mathijs (vrijwilliger bij mijn stage) die ging de volgende ochtend naar curaçao, hij is naar de Havana Lounge gekomen om nog even te feesten met ons. Verder hebben we nog een aantal bekende gezien. Rowin van school nog wat andere stagiaires die we via via kennen. Kortom geslaagde nacht.

Vrijdag stond de boekenmarkt en het 10jarig bestaan van de stichting op de agenda. Gelukkig begon het voor mij pas om 1 uur, want ik kon mijn slaap goed gebruiken.
De collega’s van de stichting hadden ieder een eigen activiteit. Ik stond samen met Mario bij de hindernisbaan en het lepel-ei lopen. Door de regen is de hindernisbaan helaas niet door gegaan. Grote teleurstelling bij de jongens die op de feestdag van ons waren. Na 2 uur begeleiden bij het ei-lopen heb ik ervoor gekozen om te wisselen van activiteit. Ik ben bij de aanmelding gaan zitten. Daar werden alle kinderen ingeschreven die meededen aan de activiteiten. Zij werden ingeschreven en kregen een activiteiten kaart waarop de activiteiten afgetekend werden.
Na een klein uurtje bij de aanmelding ben ik Mario gaan assisteren bij de sjoelbak. Die werd veel drukker bezocht dan het ei-lopen. Veel gezelliger ook.
Om 7 uur was de dag voorbij, we hebben samen gegeten. Mario en ik hebben nog even bij het studentenhuis van Sherany en Eva gezeten, daarna zijn we naar huis gegaan.

Zaterdag ben ik naar een huisfeestje gegaan samen met Mario en Xaverio. Gezellige avond bij het appartement van Ross. Sommige hebben nog even gezwommen, ik had geen zwembroek mee dus zwemmen zat er niet in. Later op de avond waren we goed gezellig, dus we zijn naar huis gegaan om andere kleding aan te doen. Daarna zijn we naar de zsazsazsu geweest. Bij het huisfeestje hebben we Armand leren kennen. Een Pabo student. Armand is ook naar de zsazsazsu gekomen en daar hebben we nog wat bekende gezien. Goed feestje gebouwd, alleen voor mij duurde het iets te lang. We zijn tot half 6 gebleven. Ik was helemaal kapot.

De volgende dag had ik een skype afspraak met school. Deze ging niet door, dus heb met Mario in het studentenhuis van Sherany en Eva gerelaxed.
En nu is het alweer maandag..

Het bericht dat Paul Walker is overleden is bij mij hard aangekomen, wat een verlies, fast 7 :( verschrikkelijk nieuws.

Genoeg geblogged.

Flex ieks
s/o naar de hele mikmak

Proost

Status: Timing is everything

  • 13 December 2013 - 22:58

    Nansz:

    Awesome te lezen hoe leuk je het hebt en hoe goed het gaat!
    Wat een leuke activiteit, diep man!
    TAKE CARE Bro, your missed Loveee
    Xx shett men, enjoyy!

  • 16 December 2013 - 14:06

    Georgio :

    Nanzz sister,

    Het gaat goed met me, ik hou mijn koppie wel boven water.
    Leuk dat je mijn blog leest, dan weet je straks veel van wat ik heb
    meegemaakt hier.

    Groet de familie voor me,

    Much love XX
    ´skatr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Georgio

Het weg kleuren van de dagen kan beginnen

Actief sinds 21 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 8476

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 11 Augustus 2014

Stage

26 Juli 2013 - 14 Augustus 2013

Mira Ghana

03 Februari 2011 - 11 Augustus 2011

Toerist in eigen land

Landen bezocht: